اختراع دستکش "اختاپوسی" برای گرفتن اشیا در زیر آب

اختراع دستکش "اختاپوسی" برای گرفتن اشیا در زیر آب

محققان با الهام از اختاپوس یک دستکش ساخته‌اند که به کاربران امکان می‌دهد اشیای زیر آب را بگیرند تا کمک شایانی به غواصان امداد و نجات باشد.

به نقل از دیلی‌میل، آیا تا به حال برایتان پیش آمده که گرفتن چیزی در زیر آب دشوار باشد و مدام از دست‌تان لیز بخورد و رها شود؟

اکنون دانشمندان به راه حلی برای نگه داشتن اشیاء زیر آب رسیده‌اند. محققان در موسسه "ویرجینیا تک"(Virginia Tech) دستکشی ساخته‌اند که به غواصان امکان می‌دهد در هنگام نجات افراد در حال غرق شدن، ابزار مناسبی داشته باشند.

در ساخت این دستکش اختاپوسی از اندام اختاپوس الهام گرفته شده است و با مکنده‌های رباتیک مجهز به حسگرهایی پوشانده شده است که می‌توانند میزان فاصله یک شی با خود را تشخیص دهند. هنگامی که حسگرها یک سطح نزدیک را تشخیص می‌دهند، سیگنالی را به کنترل کننده می‌فرستند که چسبندگی مکنده‌ها را فعال می‌کند.

دانشمندان امیدوارند که این دستکش بتواند برای عملیات‌های زیر آب که به لمس ظریف نیاز است، استفاده شود.

انسان‌ها به طور طبیعی برای کار در زیر آب تکامل نیافته‌اند، به همین دلیل است که عینک‌ها و لباس‌های شنا و غواصی اختراع شده‌اند. پوست لغزنده دستان ما نیز از این قاعده مستثنی نیست.

غواصان امداد و نجات، باستان شناسان زیر آب، مهندسان پل و خدمه نجات، همگی برای انجام کارهای خود به داشتن کنترل خوب متکی هستند. بنابراین گاهی نیاز است که برای جبران لغزندگی دست‌ها، خود را به ابزاری مجهز کنید که می‌تواند عملیات مورد نظر را کارآمدتر کند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی