درمان بیماری‌های مهلک با کمک یک ربات کوچک

درمان بیماری‌های مهلک با کمک یک ربات کوچک

یک شرکت دانش بنیان مستقر در کالیفرنیا اخیرا اظهار کرده ربات‌های کوچکی توسعه داده که می‌توانند به اعماق مغز انسان فرستاده شوند تا اختلالاتی را که با روش‌های دیگر قابل دسترس نیستند، درمان کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، محققان استارت آپ "Bionaut Labs" آمریکا اخیرا از ربات‌های کوچکی که قابلیت سفر به داخل مغز انسان و درمان بیماری‌های نادر را دارند، رونمایی کرده‌اند. این میکرو ربات با استفاده از آهنربا به سمت هدف خود که می‌تواند یک تومور باشد، هدایت می‌شود. به گفته محققان، این آهنرباها برای بدن انسان خطری ایجاد نمی‌کنند.

برای به کار گیری این آهنرباها محققان استارت آپ "Bionaut Labs"، با موسسات تحقیقاتی معتبر ماکس پلانک آلمان همکاری کرده‌اند. این ربات‌ها برای حرکت به  آهنرباها متکی هستند و به بدن انسان آسیبی نمی‌رسانند. دانشمندان این آزمایشگاه قصد دارند اولین آزمایش‌های بالینی ربات‌های کوچک خود بر روی انسانها را طی دو سال آینده انجام دهند.

پیچه های مغناطیسی که در خارج از جمجمه بیمار قرار می‌گیرند به رایانه‌ای متصل می‌شوند که این دستگاه می‌تواند از راه دور و با ظرافت این میکروربات را در قسمت آسیب دیده مغز حرکت دهد.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده(FDA) مجوز قطعی استفاده از این ربات را برای آزمایشات بالینی مربوط به درمان سندرم دندی واکر(Dandy-Walker Syndrome) و همچنین گلیوماهای بدخیم ( تومورهای سرطانی مغز) اعطا کرده است.

"مایکل اشپیگلماچر"(Michael Shpigelmacher) یکی از موسسان و مدیر عامل شرکت Bionaut Labs گفت: ایده توسعه یک میکروربات که می‌تواند برای تشخیص یا حتی درمان برخی بیماری‌ها وارد بدن شود، ایده جدیدی نیست، این ایده قبل از تولد من به وجود آمده است. یکی از معروف‌ترین نمونه‌ها، کتابی نوشته آیزاک آسیموف و فیلمی به نام "سفر شگفت‌انگیز"(Fantastic Voyage) است که در آن گروهی از دانشمندان برای درمان لخته خون توسط یک سفینه فضایی کوچک به داخل مغز می‌روند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی