ماهواره‌های "Gaofen-۳" چین شبکه رصد زمین را تشکیل و تکمیل می کند

ماهواره‌های "Gaofen-۳" چین شبکه رصد زمین را تشکیل و تکمیل می کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ 3 ماهواره Gaofen-3 توسط یک موشک Long March-4C در ساعت 7:47 بامداد (به وقت پکن) به فضا پرتاب شد و با موفقیت وارد مدار برنامه‌ریزی شده شد. 

این سه ماهواره به همراه دو ماهواره سری Gaofen-3 که قبلاً پرتاب شده بودند، در یک شبکه کار می‌کنند و به اصطلاح "چشم آسمان" را در فضا ایجاد می‌کنند.

این طراحی تعداد دفعاتی را که ماهواره‌ها زمین را رصد می‌کنند، ارتقا می دهد، قابلیت‌های بازبینی آن‌ها را بهبود می‌بخشد و پوشش جهانی را گسترش می‌دهد و بنابراین عملکرد آنها را در پشتیبانی از داده‌های کاربردی عملیاتی برای توسعه دریایی چین، نظارت بر منابع زیست‌محیطی زمینی و پیشگیری و کاهش بلایای اضطراری افزایش می‌دهد.

در مقایسه با نخستین ماهواره  که در سال 2016 پرتاب شد، Gaofen-3 02 و 03 به سیستم شناسایی خودکار (AIS) مجهز شده و به ویژگی‌های دیگر ارتقا یافته است.

3.5 روز طول کشید تا ماهواره اصلی از همان منطقه بازدید کند اما این فاصله زمانی با شبکه ماهواره‌ای به 5 ساعت کاهش یافته است. این سه ماهواره می توانند هر روز پنج بار تصاویر راداری با دیافراگم مصنوعی با وضوح بالا را از یک منطقه ثبت کنند. این پرتاب چهارصد و چهاردهمین ماموریت راکت‌های حامل سری Long March را رقم می‌زند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی