واکسیناسیون منجر به کاهش ابتلا کودکان به نوع شدید کووید-۱۹ می شود

واکسیناسیون منجر به کاهش ابتلا کودکان به نوع شدید کووید-۱۹ می شود

نتایج یک تحقیق چند مرکزی جدید منتشر شده در مجله "New England Journal of Medicine" نشان داده است که واکسیناسیون کودکان با سری اول واکسن کووید-۱۹، فایزر/ بایو ان تک مبتنی بر آران‌ای پیام‌رسان خطر بستری شدن کودکان پنج تا ۱۱ ساله در بیمارستان به دلیل ابتلا به کووید-۱۹ را تا دو سوم در دوره اُمیکرون کاهش داده است.

 به نقل از تی ان، در میان نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله که سری اولیه واکسن فایزر/ بایو ان تک را دریافت کرده بودند، ایمنی در برابر بستری شدن در بیمارستان مرتبط با کووید-۱۹ در طول دوره شیوع اُمیکرون کمتر از دوره شیوع دلتا بود و این امر مشابه آنچه قبلا در بین بزرگسالان مشاهده شده، بوده است.

دکتر "بریا کوتس"(Bria Coates) پژوهشگر این مطالعه از بیمارستان کودکان لوری شیکاگو و استادیار بخش اطفال دانشگاه نورث‌وسترن گفت: نتایج مطالعه ما اطمینان بخش این امر است که واکسیناسیون کووید-۱۹ در کودکان و نوجوانان واجد شرایط، همچنان از آنها در برابر شدیدترین پیامدهای مرتبط با کووید-۱۹، صرف نظر از نوع سویه محافظت می‌کند. پیش‌بینی اینکه آیا واکسن به همان اندازه در برابر سویه فرعی اُمیکرون نیز موثر خواهد بود یا خیر دشوار است، اما به احتمال زیاد سطح محافظتی مشابه خواهد داشت. نتایج تحقیق ما اهمیت واکسیناسیون کووید-۱۹ از جمله دریافت دوز تقویت‌کننده برای سنین ۱۲ سال و بالاتر، برای محافظت از آنها در برابر ابتلا به بیماری‌های شدیدتر را دوچندان می‌کند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی