استفاده از فناوری چشم الکتریکی برای بازیابی بینایی نابینایان

استفاده از فناوری چشم الکتریکی برای بازیابی بینایی نابینایان

دانشمندان یک چشم الکتریکی کوچک که برای میکروربات‌ها طراحی شده بود را ساخته‌اند که در نهایت می‌تواند برای کمک به افراد نابینا مورد استفاده قرار گیرد. به نظر می‌رسد بینایی مصنوعی در حال تبدیل شدن به واقعیت است.

 به نقل از دیلی‌میل، محققان دانشگاه ایالتی جورجیا این دستگاه را با استفاده از یک سیستم انباشته عمودی (vertical stacking system) ساخته‌اند که امکان کوچک کردن آن‌ و کار در سطوح میکرو را فراهم می‌کند.

هدف این تیم که "سیدونگ لی"(Sidong Lei) استادیار فیزیک، آنها را رهبری می‌کند ساخت دوربینی در مقیاس کوچک است که بتواند به عنوان چشم ربات‌های کوچک عمل کند. این ربات‌ها می‌توانند به مکان‌هایی که برای انسان‌ها و ربات‌های بزرگتر در دسترس نیست فراهم کنند.

به گفته‌ی این تیم، در آینده از این تکنولوژی می‌توان برای بازگرداندن بینایی به افراد نابینا یا بهبود درک رنگ در افراد کوررنگ استفاده کرد.

این دستگاه از روش‌های مصنوعی برای شبیه‌سازی فرآیندهای بیوفیزیکی استفاده می‌کند که امکان دیدن را به انسان می‌دهد و گامی در جهت ساخت دوربین‌ برای ربات‌های کوچک است

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی