امکان محافظت از نوزادان در معرض خونریزی مغزی با استفاده از بیوتکنولوژی

امکان محافظت از نوزادان در معرض خونریزی مغزی با استفاده از بیوتکنولوژی

محققان "مؤسسه والتر و الیزا هال" در مطالعه اخیرشان بیان کرده‌اند انتقال پلاکت می‌تواند از نوزادان در معرض خونریزی مغزی محافظت کند.

به نقل از تی ان، محققان مؤسسه والتر و الیزا هال استرالیا روش جدیدی را برای کمک به شناسایی نوزادان و جنین‌هایی که در معرض خطر ابتلا به خونریزی مغزی هستند، کشف کرده‌اند که این امر راه را برای مداخله زودهنگام هموار می‌کند. مطالعات پیش بالینی محققان نشان می‌دهد که اگر سطح پلاکت در جنین و نوزاد به ۱۰ درصد یا کمتر برسد، خونریزی مغزی اتفاق میفتد.

خونریزی مغزی در نوزادان متولد نشده و نوزادان تازه متولد شده می‌تواند به سکته مغزی و بیماری‌های عصبی دائمی مانند فلج مغزی منجر شود. فلج مغزی (cerebral palsy) گروهی از اختلالات حرکتی دائم در سیستم عصبی ولی غیر پیشرونده هستند که به دلیل بیماریهای  مادرزادی یا آسیب‌های وارده بر مغز در مراحل اولیه تکامل ایجاد می‌شوند.

دکتر "آلیسون فارلی" و دکتر "سمیر تاودی:، دانشمندان این مطالعه در حال بررسی این موضوع هستند که چگونه سطوح پلاکت بر خونریزی‌های مغزی تأثیر می‌گذارند. آنها قصد دارند بهتر درک کنند چه زمانی باید تزریق پلاکت انجام شود.

حال نتایج یک مطالعه جدید آنها نشان می‌دهد که خونریزی مغزی همیشه هنگامی رخ می‌دهد که سطح پلاکت‌ها در نوزادان و جنین‌ها به ۱۰ درصد یا کمتر می‌رسد.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی