امکان مدل‌سازی چندین اندام بدن برروی یک تراشه

امکان مدل‌سازی چندین اندام بدن برروی یک تراشه

دانشمندان مرکز پزشکی ایروینگ (Irving) دانشگاه کلمبیا، با همکاری دانشکده مهندسی کلمبیا، یک سیستم "اندام روی تراشه" (organ-on-a-chip) متشکل از بافت‌های قلب، کبد، استخوان و پوست انسان و همچنین سلول‌های ایمنی برای تقلید از فیزیولوژی بدن انسان ایجاد کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای،  امروزه بافت‌های مهندسی‌شده پایه و اساس اصلی مدل‌ بیماری‌ها هستند و شرایط ایده آلی را برای بررسی پیشروی بیماری و اثربخشی داروها فراهم می‌کنند. با این حال، بدن انسان مجموعه‌ای متشکل از انواع بافت است که به صورت مجزا کار نمی‌کنند و از نظر فیزیولوژیکی با یکدیگر ارتباط دارند. بنابراین، محققان در حال کار بر روی توسعه سیستم‌های "ارگان روی یک تراشه" هستند که می‌توانند بدن انسان را شبیه‌سازی کنند و داده های بیشتری در مورد چگونگی پیشرفت بیماری‌ها و تأثیر داروها بر سایر اندام‌ها ارائه دهند.

تقلید از بدن انسان به صورت منحصربه‌فرد

سیستم "چند اندام روی یک چیپ" که توسط محققان توسعه یافته است، تنها به اندازه یک لام میکروسکوپ است و از قلب، استخوان، کبد و بافت‌های پوست انسان تشکیل شده که هر کدام از نظر منشأ جنینی، ویژگی‌های ساختاری و عملکردی منحصربه‌فرد هستند و به محیط مستقل خود نیاز دارند. بافت‌های اندام‌ها همگی توسط جریان عروقی سلول‌های ایمنی به هم مرتبط هستند.

رشد و بالغ شدن این نوع بافت‌ها چهار تا ۶ هفته طول به طول انجامید و محققان همچنین توانستند این بافت‌ها را در محیط‌های مجزا برای چهار هفته دیگر حفظ کنند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی