تمایز بین کودکان گیاه‌خوار و گوشت‌خوار

تمایز بین کودکان گیاه‌خوار و گوشت‌خوار

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد کودکان گیاه‌خوار و گوشت‌خوار در همه چیز مانند میزان رشد، تشابه دارند، اما کفه ترازو در وزن‌گیری به سمت گوشت‌خواران سنگینی می‌کند و کودکان گیاه‌خوار بیشتر با کمبود وزن و لاغری مواجه می‌شوند.

به نقل از سی‌ان‌ان، در میان افزایش تغییرات آب و هوایی و نگرانی‌های مرتبط با سلامت، گیاه‌خواری در سراسر جهان در حال افزایش است. نظرسنجی انجام شده در ژانویه ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که ۱۰ درصد از بزرگسالان آمریکایی در حال حاضر از رژیم غذایی گیاه‌خواری پیروی می‌کنند و در کانادا، بیش از ۲ میلیون نفر خود را گیاه‌خوار می‌دانند، در حالی که بیش از یک سوم جمعیت بریتانیا نیز متمایل به تغییر رژیم غذایی به سمت گیاه‌خواری هستند.

با این حال، یک سوال اظطراب اور که بسیاری از والدین هنگام شروع رژیم گیاه‌خواری برای فرزندانشان با آن مواجه می‌شوند، این است که آیا یک رژیم غذایی کاملاً گیاهی می‌تواند تمام مواد مغذی لازم را برای فرزندانشان تهیه کند یا خیر؟

اکنون تیمی از محققان بیمارستان "سنت مایکل" در تورنتوی کانادا در مطالعه جدید خود که به تازگی در مجله پزشکی Pediatrics منتشر شده است، سعی کرده‌اند به این سوال پاسخ دهند.

اگر با خود فکر می‌کنید که رژیم گیاه‌خواری برای فرزندتان چگونه خواهد بود، یک مطالعه جدید فاکتورهایی را ارائه می‌دهد که باید آنها را در نظر بگیرید. طبق این مطالعه، کودکانی که رژیم گیاه‌خواری دارند، در مقابل کودکانی که گوشت می‌خورند؛ از نظر رشد، قد و معیارهای تغذیه‌ای یکسان هستند، اما احتمال بیشتری وجود دارد که کودکان گیاه‌خوار دچار کمبود وزن شوند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی