تشخیص بیماری‌ها با استفاده از حشرات

تشخیص بیماری‌ها با استفاده از حشرات

"آریا صمیمی" موسس استارت آپ "InsectSense" است که در این استارت آپ آنها از خلاقیت های توسعه داده شده با الهام از حشرات برای تشخیص بیماری استفاده می‌کنند.

 وقتی به نوآوری فکر می‌کنیم، اولین چیزی که اغلب به ذهن‌مان خطور می‌کند رایانه‌ها و ربات‌های پیچیده هستند. اما طبیعت همچنین می‌تواند به عنوان منبع الهامی برای یافتن راه‌حل‌هایی باشد که هر روز با آن روبرو هستیم. استارت آپ "InsectSense" فناوری‌های خلاقانه ای که بر پایه حشرات است، توسعه می‌دهد.

آریا صمیمی، بنیانگذار این استارت آپ گفت: ما از زنبور عسل برای تشخیص بیماری در گیاهان، حیوانات و انسان‌ها استفاده می‌کنیم. او با سایت Innovation Origins در مورد نحوه عملکرد شرکت صحبت کرده است.

چرا حشرات؟

حشرات بیش از هر گونه دیگری روی زمین وجود داشته‌اند. دلیل اینکه آنها توانسته‌اند برای مدت طولانی زنده بمانند این است که می‌توانند به خوبی با محیط خود سازگار شوند و توانایی‌های زیادی دارند. بنابراین چرا نباید از کمک آنها برای برطرف کردن مشکلات استفاده کنیم؟ به عنوان مثال ما در InsectSense از زنبورهای عسل استفاده می‌کنیم. آنها توانایی‌هایی دارند که انسان‌ها از آن برخوردار نیستند و حس بویایی خارق العاده ای دارند. آنها آنقدر حس بویایی قوی دارند که می‌توانند یک قطره آب خاص را در ۲۰ استخر شناسایی کنند. هیچ انسان یا فناوری نمی‌تواند با آنها رقابت کند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی