امکان پرورش گیاه در خاک ماه

امکان پرورش گیاه در خاک ماه

دانشمندان آمریکایی در اقدامی جالب موفق به کاشت گیاهان در خاکی که طی ماموریت‌های آپولو از ماه جمع آوری شده بود، شدند.

به نقل از دیلی‌میل، محققان اخیرا گیاهانی را در خاک جمع آوری شده توسط ماموریت‌های ۱۱، ۱۲ و ۱۷ آپولو ناسا پرورش داده‌اند. برای هر فضانوردی که امید دارد در سطح ماه زنده بماند، رشد محصولات زراعی ضروری خواهد بود.

اکنون گروهی از محققان دانشگاه فلوریدا بر روی زمین موفق به کاشت گیاه  "رشادی گوش‌موشی" در خاک ماه شده‌اند. محققان دانشگاه فلوریدا این گیاهان را در خاک جمع آوری شده توسط ناسا در طول ماموریت‌های آپولو ۱۱، ۱۲ و ۱۷ پرورش دادند.

نتایج این بررسی امید محققان در رابطه با اینکه گیاهان می‌توانند در طول ماموریت‌های فضایی آینده روی ماه رشد کنند و حتی بشر را یک قدم به موضوع سکونت در ماه نزدیک کنند، افزایش می‌دهد.

پروفسور "راب فرل"(Rob Ferl) یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: برای ماموریت‌های فضایی طولانی‌تر در آینده، ممکن است از ماه به عنوان مرکز یا سکوی پرتاب استفاده کنیم. این امر که بخواهیم از خاکی که از قبل از ماه جمع ‌آوری شده است، برای رشد گیاهان استفاده کنیم توجیه پذیر به نظر می‌رسد. تاکنون، دانشمندان گیاهان را در خاک ماه پرورش نداده بودند.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی