عود کردن دردها با استفاده از برخی مسکن‌ها

عود کردن دردها با استفاده از برخی مسکن‌ها

دانشمندان دانشگاه مک گیل کانادا اخیرا کشف کرده‌اند داروهای ضدالتهابی خطر ابتلا به درد مزمن را افزایش می‌دهند.

به نقل از گیزمگ، درد مزمن یا سندرم درد مزمن(Chronic pain) نوعی از انواع درد است که با عناوین دیگری از قبیل درد سوزشی کند، درد مبهم، درد ضربان دار و درد تهوع‌آور نیز شناخته می‌شود. حال محققان کانادایی اظهار کرده‌اند درمان برخی از اشکال درد مزمن با داروهای ضد التهابی ممکن است در واقع خطر تبدیل آن درد به یک بیماری مزمن را افزایش دهد. این مطالعه جدید که توسط محققان دانشگاه مک گیل انجام شد، مفاهیم کنونی در رابطه با چگونگی درمان درد مزمن را به چالش کشیده است.

تمرکز دانشمندان کانادایی در این تحقیق این بود که بررسی کنند دقیقا چه چیزی باعث می‌شود درد حاد(acute pain) به یک بیماری مزمن تبدیل شود. اولین مرحله این مطالعه شامل مطالعه و انالیز بیان ژن‌های خاص در گروهی از بیماران مبتلا به کمردرد حاد بود.

اولین سرنخ غیرعادی که محققان طی این مطالعه به آن دست یافتند زمانی بود که محققان متوجه فعالیت گسترده ژن‌های مرتبط با سیستم ایمنی در بیمارانی شدند که به سرعت از کمردرد حاد خود بهبود یافتند. محققان دریافتند همان ژن‌ها در بیمارانی که در طولانی مدت از درد مزمن رنج می‌بردند، به طور واضح خاموش بود. در کل به نظر می‌رسد افرادی که کمتر احتمال دارد درد مزمن را تجربه کنند هنگامی که از درد مزمن رنج می‌برند واکشن التهابی شدیدی از خود نشان می‌دهند.

"لودا دیاتچنکو"(Luda Diatchenko) محقق ارشد این مطالعه در این باره گفت: در تجزیه و تحلیل ژن‌های افرادی که از درد پایین کمر رنج می‌برند، ما تغییرات فعال ژن‌ها در طول زمان در افرادی که دردشان از بین رفته بود مشاهده کردیم. به نظر می‌رسد تغییرات در سلول‌های خونی و فعالیت آن‌ها، مهم‌ترین عامل مهم در سلول‌هایی به نام نوتروفیل‌ها باشد.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی