مغز در طول درمان افسردگی تغییر می‌کند

مغز در طول درمان افسردگی تغییر می‌کند

دانشمندان"دانشگاه بریتیش کلمبیا" اخیرا از نقشه‌های مغزی صحبت کرده‌اند که نشان می‌دهد چگونه مغز در طول درمان افسردگی تغییر می‌کند.

 به نقل از تی ای، تخمین زده می‌شود که تقریبا ۴۰ درصد از بیماران مبتلا به افسردگی اساسی به داروهای ضد افسردگی پاسخ نمی‌دهند و از افسردگی مقاوم به درمان رنج می‌برند. تحریک مکرر مغناطیسی مغز(rTMS) یک گزینه درمانی در اولویت برای افسردگی مقاوم به درمان است و به طور گسترده در سراسر جهان اجرا و استفاده می‌شود.  

تحریک مغناطیسی مغز یا به‌طور دقیق‌تر تحریک مغناطیسی مغز از راه جمجمه(Transcranial magnetic stimulation) که به‌  اختصار به آن "TMS" می‌گویند به یک روش تحریک مغناطیسی عصبی گفته می‌شود که بر روی نواحی کوچک و محدودی از مغز اعمال می‌شود.

اکنون دانشمندان در یک مطالعه جدید نحوه تغییر مغز در طول تحریک مکرر مغناطیسی مغز را نقشه‌برداری کرده‌اند. اگرچه اثربخشی آن ثابت شده است اما مکانیسم‌های نهفته در پس تاثیرگذاری تحریک مکرر مغناطیسی مغز بر مغز به خوبی شناخته نشده است.

برای تعیین اینکه هنگام ارائه درمان تحریک مکرر مغناطیسی مغز چه اتفاقی برای مغز می‌افتد، دانشمندان بخش روانپزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا یک دور تحریک مغناطیسی مکرر مغز را در حالی که بیماران در داخل یک اسکنر ام آر آی(MRI) بودند اعمال کردند. همانطور که ام آر آی می‌تواند فعالیت مغز را اندازه‌گیری کند، دانشمندان می‌توانند تغییرات مغز را در زمان حال مشاهده کنند. 

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی