تشخیص کروناویروس در بازدم با بینی الکترونیکی

تشخیص کروناویروس در بازدم با بینی الکترونیکی

دانشمندان لهستانی در بررسی جدیدی نشان داده‌اند که شاید یک بینی الکترونیکی بتواند کروناویروس را در بازدم تشخیص دهد.

به نقل از نیوز مدیکال نت، تشخیص زودهنگام ابتلا به "کروناویروس سندروم حاد تنفسی ۲" (SARS-CoV-2) که عامل بیماری کووید-۱۹ است، اهمیت قابل توجهی در کاهش میزان انتقال آن دارد. در چنین شرایطی، نیاز فوری به یک سیستم آزمایشی قابل اطمینان احساس می‌شود. برخی از ویژگی‌های لازم برای آزمایش انبوه کووید-۱۹، کوتاهی زمان تشخیص، هزینه کم و جمع‌آوری ساده نمونه هستند.

روش "واکنش زنجیره‌ای پلیمراز رونویسی معکوس" (RT-PCR)، استاندارد طلایی برای تشخیص کووید-۱۹ به شمار می‌رود. با وجود این، از این روش نمی‌توان برای آزمایش سریع و انبوه استفاده کرد زیرا این روش برای جمع‌آوری نمونه‌های آزمایشی از فرد مبتلا و انجام دادن این سنجش، به پرسنل ماهری نیاز دارد.

بنابراین، توسعه یک دستگاه تجزیه و تحلیل بازدم برای تشخیص سریع کووید-۱۹ می‌تواند راه حل بسیار درستی باشد. این نوع دستگاه به دلیل داشتن یک متد ساده برای جمع‌آوری نمونه، ماهیت غیر تهاجمی، قابلیت استفاده مجدد و توانایی ارائه نتایج در یک بازه زمانی کوتاه می‌تواند بسیار سودمند باشد.

جالب اینجاست که تحقیقات پیشین، ساطع شدن بوی مشخصی را از بیماران مبتلا به کووید-۱۹ گزارش کرده‌اند که به راحتی توسط سگ‌ها شناسایی می‌شود.

از نمونه‌های تنفسی می‌توان برای تشخیص ابتلا به کروناویروس با تعیین وجود "ترکیبات آلی فرار" (VOCs) در نمونه استفاده کرد. نفس بازدم یک بیمار مبتلا به کووید۱۹ حاوی ترکیبات آلی فرار خاصی است که به دلیل تغییر واکنش‌های متابولیک یا بروز تغییراتی در میکروبیوتای ریه‌ها طی دوره عفونت ایجاد می‌شود.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی