نادیده گرفته شدن حمله قلبی در زنان

نادیده گرفته شدن حمله قلبی در زنان

به دلایلی که هنوز نامشخص مانده است، زنان بیماری‌های قلبی را به گونه‌ای متفاوت نسبت به مردان تجربه می‌کنند. متخصصان قلب معتقدند که برخی از این تفاوت‌ها ممکن است ناشی از تنوع ژنتیکی بین زنان و مردان باشد. اکنون محققان معتقدند که احتمالاً موفق به یافتن ژن مسئول این تفاوت‌ها شده‌اند.

 به نقل از ساینس‌دیلی، زمانی که اولین آزمایش‌های تشخیصی برای بیماری‌های قلبی ایجاد شد، دانشمندان به طور کامل عدم شباهت بدن انسان‌ها به یکدیگر به خصوص در زن و مرد را در نظر نگرفتند.  

به گفته جنیفر دانگان (Jennifer Dungan)، استادیار کالج پرستاری دانشگاه فلوریدا، بسیاری از پروفایل علائم (symptom profiles) و آزمایش‌هایی که برای بیماری‌های قلبی در نظر گرفته شده‌اند، تفاوت‌های شناخته‌شده میان بیماری قلبی در زنان نسبت به مردان را به طور دقیق منعکس نمی‌کنند؛ این موضوع در انجام مراقبت‌های پزشکی برابر، خلل ایجاد کرده است.

دانگان می‌گوید: در نتیجه‌ این نابرابری، زنان بیشتر از مردان، بروز علائم غیرمعمولِ بیماری‌های قلبی را گزارش می‌کنند؛ همچنین تأخیر در درمان و حتی حملات قلبیِ تشخیص داده‌نشده، از جمله مواردی است که زنان تجربه می‌کنند. به دلایلی که هنوز نامشخص مانده است، زنان بیماری‌های قلبی را به گونه‌ای متفاوت نسبت به مردان تجربه می‌کنند. محققان قلب معتقدند که برخی از این تفاوت‌ها ممکن است ناشی از تنوع ژنتیکی بین زنان و مردان باشد.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی