فاصله 5 ساله تا یارانه کوانتومی تجاری

فاصله 5 ساله تا یارانه کوانتومی تجاری

پس از حصول یک پیشرفت جدید و پس از اینکه یک شرکت مستقر در سیدنی استرالیا اولین مدار مجتمع کوانتومی در مقیاس اتمی را ساخته است، اکنون محاسبات کوانتومی تجاری ممکن است تنها ۵ سال با ما فاصله داشته باشد.

به نقل از آی‌ای، یک بیانیه مطبوعاتی نشان می‌دهد که یک شرکت مستقر در سیدنی استرالیا موسوم به "سیلیکون کوانتوم کامپیوتینگ"(Silicon Quantum Computing) که به اختصار "SQC" نامیده می‌شود، اولین مدار کامپیوتر کوانتومی یکپارچه سیلیکونی ساخته شده در مقیاس اتمی را ساخته است که به عنوان یک "پیشرفت بزرگ" در راه برتری کوانتومی در نظر گرفته می‌شود.

"مدار مجتمع" یا "آی‌سی"(Integrated circuit) که به آن تراشه یا ریزتراشه نیز می‌گویند، به مجموعه‌ای از مدارهای الکترونیکی گفته می‌شود که بر روی یک سطح صاف کوچک(چیپ) از جنس مواد نیمه‌هادی(معمولاً از جنس سیلیسیم) قرار داده شده ‌است.

با قرار دادن شمار بسیاری ترانزیستور کوچک در یک ریزتراشه، مدارهایی ساخته می‌شود که از لحاظ اندازه بسیار کوچک‌تر، سریع‌تر و ارزان‌تر از مدارهایی است که از اجزای گسسته ساخته می‌شود.

۰ ۰ ۰ دیدگاه

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی